Microsoft wil perceptie over Xbox One-resolutie wegwerken
Net zoals in de vorige consolegeneratie het geval was, worden termen als 1080p en 60 fps als marketingwapen gebruikt om een slag te slaan tegenover de concurrentie. Bij de Xbox One lijkt Microsoft momenteel iets vaker in het nadeel te zijn met resoluties die soms lager liggen dan bij de Playstation 4, wat een bepaald beeld uitstraalt naar de consument.
Dat beseft Harvey Eagle, hoofd van marketing voor Xbox UK, ook. "Ik denk dat het zeker een uitdaging is op vlak van perceptie. Als je third-party games naast elkaar zet en ze draaien allebei op verschillende resoluties of framerates, dan daag ik je uit om het verschil te zien - tenzij je op een scherm kijkt dat groter is dan 60 inch. Ik zie zelf met moeite het verschil", benadrukt hij. Toch wil hij dat het verschil wordt weggewerkt. "De media is er zeker mee bezig en dat dat het beeld geeft dat het ene toestel krachtiger is dan het andere, dan is dat belangrijk. We proberen ontwikkelaars Xbox One-games te laten maken aan de hoogst mogelijke resolutie en framerate". De GPU-kracht die voordien voor de Kinect-camera werd afgeschermd, moet het mogelijke verschil in elk geval wegwerken volgens Microsoft, al "hangt het van de ontwikkelaar af".