EA Mobile: "Dungeon Keeper was misschien te innovatief"
De CEO van EA had al te kennen gegeven dat men "steken had laten vallen" bij de mobiele Dungeon Keeper en ook de advertentie voor de game werd op de vingers getikt. Frank Gibeau, het hoofd van EA Mobile, heeft echter een andere visie over wat er mis liep met de game. "Er waren een aantal zaken mis bij Dungeon Keeper. Ik denk niet dat we het echt goed hebben aangepakt qua marketing of qua uitleg naar de fans over hun verwachtingen van wat Dungeon Keeper ging doen of zou moeten doen", zegt hij.
"Je kan maar een beperkt aantal wijzigingen doorvoeren bij franchises en ik denk dat we misschien te innovatief waren of dat we misschien zaken hebben geprobeerd waar de mensen niet klaar voor waren. Misschien wisten we niet zo goed wat de franchise eigenlijk toelaat qua mogelijkheden. We vinden het leuk dat we bij EA iets anders kunnen proberen met een franchise en we hebben al wat succes geboekt in het verleden, maar wat Dungeon Keeper betreft hebben we - om verschillende redenen - geen connectie gemaakt met het publiek."