Bethesda: "Doom moet zichzelf weer bewijzen"
Op QuakeCon zullen de bezoekers weer een blik krijgen op de nieuwe DOOM-game, een franchise die sowieso heel wat aandacht genereert ondanks het feit dat niet iedereen even enthousiast was over de vorige sequel. Ook Pete Hines, vice-president of marketing bij Bethesda, beseft dat de franchise wat zieltjes moet terugwinnen. Hij kijkt echter naar Wolfenstein als ideale voorbeeld.
"Het was geen franchise waar mensen zaten te smachten naar de volgende game. Wolfenstein is geen Uncharted en we wisten dat we wat moesten uitleggen, maar Machine Games heeft de franchise weer opgepoetst. We bekijken [Doom] op een gelijkaardige manier, omdat het al zo lang geleden is. We vinden dat we onszelf weer moeten bewijzen. Niemand zal automatisch aannemen dat deze game geweldig wordt. We gaan moeten bewijzen dat dit zodanig leuk en anders gaat zijn dat je het in de gaten moet houden. Dat moet ons uitgangspunt zijn. We kunnen niet uitgaan van het feit dat mensen het sowieso willen spelen omdat het Doom is."