Britse advertentiewaakhond verbiedt Dungeon Keeper-reclame
Een advertentie moet aan bepaalde richtlijnen voldoen, zeker aangezien het tot iets wil aanmoedigen. Dat wil dus zeggen dat advertenties niet mogen misleiden, wat blijkbaar bij Dungeon Keeper toch is gebeurd volgens de Britse waakhond voor advertenties (ASA). Een gebruiker had immers geklaagd over de inhoud van de advertentie, omdat die "belangrijke informatie achterwege zou laten".
Electronic Arts heeft met allerlei feiten en cijfers proberen te staven dat het spel wel degelijk zonder microtransacties gespeeld kan worden en dat het op dat vlak niet dwingt om aankopen te doen, maar ASA oordeelde toch dat er een punt komt in het spel dat het quasi onmogelijk is om nog deftige vooruitgang te boeken zonder geld te investeren. Men veroordeelt daarmee het spel niet, maar wel dat deze informatie onvoldoende naar voor werd gebracht in de advertentie. "We hebben Electronic Arts vermeld dat toekomstige ads best de beperkingen van de vrije gameplay kunnen omschrijven en dat in-app aankopen de gameplay kunnen versnellen." EA had eerder al erkend dat het fouten had gemaakt bij Dungeon Keeper.