EA legt uit waarom het mobiel boven PS Vita en 3DS verkiest
Soms blijven bepaalde uitgevers weg van specifieke platformen. Dat kan te maken hebben met een gebrek aan middelen, maar ook met een bewuste strategie. Vele bedrijven laten daarbij niet in hun kaarten kijken, maar EA heeft nu uit de doeken gedaan waarom het eigenlijk het 3DS- en PS Vita-platform enigszins aan de kant laat liggen. Peter Moore, COO van het bedrijf, stelt immers dat men voor andere platformen gekozen heeft.
"We hebben beide platformen ondersteund, maar je hebt maar een beperkt aantal middelen en dan heb je ook nog teams die naar andere platformen wijzen als toekomstige interessante platformen. Als je dan kijkt naar de kwaliteit van wat je kan doen op smartphones en tablets .... Soms draait strategie om wat je niet doet en dan moet je beslissingen durven nemen als je maar een beperkt aantal mensen hebt. Wij plannen nu content voor het fiscale jaar 2017 en 2018. Denk je dat de PS Vita en 3DS dan nog in een of andere vorm aanwezig gaan zijn in een grootorde die van belang is?"