DICE sleutelt aan netcode, Rush mode en meer in Battlefield 4
DICE blijft verder werken om Battlefield 4 te verbeteren en de community test environment is daarbij blijkbaar een hele hulp. Dat liet Vincent Vukovic van DICE weten in een blogbericht, waarin hij ook uit de doeken deed welke verbeteringen er nog zitten aan te komen.
Een van de prioriteiten voor DICE blijft het optimaliseren van de netcode. Daar is al een stevige verbetering doorgevoerd, maar het kan natuurlijk altijd beter en dus hoopt men on de loop van de komende maanden alles nog verder te kunnen optimaliseren. Ook aan de core gameplay van Battlefield 4 wordt gesleuteld. Zo zal het ballistische schild niet langer een one-hit kill kunnen geven of AP rounds kunnen afweren. Bij Rush dan weer wordt de Commander standaard uitgesloten en worden radar sweeps in de buurt van het aanvallende kamp gereduceerd, terwijl er verder ook wordt geëxperimenteerd met alternatieve plaatsingen van MCOM-stations en cover posities. Ook naar het volgende wordt in de toekomst nog gekeken:
• General Weapon tweaks/balance
• Weapon Suppression tuning
• 3P Head-flinch dampening
• Visual recoil ADS tuning
• Vehicle tuning/balance
• Game modes: Rush, Continued tweaks to Obliteration Competitive and Conquest small
• HUD improvements and bug fixes