EA geeft toe dat het steken liet vallen bij F2P Dungeon Keeper
Begin dit jaar werd een free-to-play remake van Dungeon Keeper gelanceerd en het duurde niet lang of de game kwam stevig onder vuur te liggen. Ook Andrew Wilson, CEO van EA, heeft nu toegegeven dat men omtrent de game steken heeft laten vallen.
Volgens Wilson was de nieuwe Dungeon Keeper voor nieuwe spelers een coole game, maar vond de remake geen aansluiting bij fans die ook de originele games hadden gespeeld. Wat dat betreft zou EA de markt verkeerd hebben ingeschat. De les die men leert, is dan ook dat, wanneer je aan de slag gaat met een oud IP, dat je er dan goed aan doet trouw te blijven aan de essentie, ook al tracht je de franchise opnieuw uit te vinden voor een nieuw publiek.
Een tweede les die men volgens Wilson heeft geleerd, is de noodzaak van waarde die gecreëerd moet worden, ongeacht het businessmodel dat gehanteerd wordt. "Of het nu een dollar, 10 dollar, 100 dollar of 1000 dollar is, je moet iets van waarde afleveren en altijd overhellen naar het brengen van meer waarde, niet minder."