Rust bereidt "reboot" voor, specifiek qua code
Een game kan misschien wel perfect werken voor de gamer zelf, maar ook de programmeurs kunnen soms met de handen in het haar zitten. Bij Rust, van de maker van Garry's Mod, lijkt het in elk geval nog wel een pakje beter te kunnen qua code en dus wordt er druk gewerkt aan een "reboot" op codevlak. "Er zijn veel belangrijke systemen in Rust die 3000 lijnen code hebben, terwijl ze misschien maar 100 lijnen nodig hebben. Als je dan iets aanpast, merk je dat het invloed heeft op 5 andere systemen en die vervolgens weer 4 andere systeme vergallen, terwijl je dacht dat die er niks mee te maken hadden", legt de ontwikkelaar het uit.
Er komt dus gewoonweg een nieuwe versie van het bestaande Rust, eentje die alles qua coding recht zou moeten trekken, zodat het ook in de toekomst makkelijker wordt om de game te verbeteren en aan te passen. Sowieso zullen de bestaande Rust-spelers ook deze nieuwe versie krijgen, aangezien het op zich gewoon dezelfde game is.