DICE vraagt zich af wat Bad Company zo populair maakt
Battlefield: Bad Company en diens opvolger waren populaire games en vele fans vragen dus om een sequel, maar die is er eigenlijk nog altijd niet van gekomen. DICE stelt zich echter wel ettelijke levensbelangrijke vragen bij de franchise, want als men een stevige sequel wil creëren, moet het natuurlijk ook wel in goede aarde vallen bij de fans.
Karl-Magnus Troedsson stelt immers openlijk de vraag waarom Bad Company net zo goed was of werd bevonden. "Sommigen vinden de multiplayer controls sneller en directer. Anderen vinden de singleplayer, de personages en de humor dan weer leuk. Het begint zelfs zulke proporties aan te nemen dat als we een sequel zouden maken, we niet kunnen vatten wat die sequel dan moet zijn. Het is angstaanjagend om een favoriet van de fans opnieuw te maken, terwijl niemand specifiek kan zeggen wat de mensen er net zo leuk aan vonden. De personages en een goede singleplayer creëren, dat kan ik zeker begrijpen, maar anderen zeggen dan weer dat de multiplayer van Bad Company 2 de beste was die we ooit hebben gemaakt. Oké, maar waarom? Mensen kunnen het moeilijk zeggen en dat maakt het moeilijk voor ons. Kunnen we zoiets opnieuw maken? Natuurlijk, want we hebben onze theorieën over de multiplayer", besluit Troedsson. Hij liet ook een kier open. "Je zal moeten zien wat de toekomst brengt."