EA verklaart "onaanvaardbare" Battlefield 4-lancering
Een tijd geleden liet EA, bij monde van diens CFO (Chief Financial Officer), weten dat de lancering van Battlefield 4 geen schade heeft berokkend aan de franchise, iets wat waarschijnlijk wel duidelijk zal worden eind dit jaar, wanneer Battlefield: Hardline verschijnt. Nu heeft ook Andrew Wilson zijn licht laten schijnen op de situatie rond Battlefield 4 en diens lancering.
"De situatie was onaanvaardbaar, zowel voor mij als voor het team. We hebben sindsdien hard gewerkt om de gameplay op het niveau te krijgen waarop het bij lancering had moeten zijn en we blijven daarop gefocust", zegt hij. Hij roept echter ook verzachtende omstandigheden in. "Denk aan wat Battlefield 4 doet: 64 spelers in multiplayer, gigantische mappen, 1080p, Levolution. De kans bestaat dat er zaken zijn die je gaat missen tijdens de ontwikkeling en dan beland je in de situatie zoals bij Battlefield 4."
Hij geeft ook toe dat hij niet kan zeggen dat er nooit meer iets zal gebeuren, "want dat zou betekenen dat we nooit meer de grenzen zullen proberen te verleggen en zo wil ik als bedrijf niet zijn. Ik wil blijven innoveren en creatief blijven zijn." Hij wil echter langere ontwikkeltijden met vroegere bèta's om zo betere games te kunnen afwerken. Zo heeft Battlefield: Hardline uiteindelijk een ontwikkeling van 3 jaar achter de rug tegen dat het zal verschijnen.