Modder herstelt E3 2012 effecten van Watch_Dogs
Als een ontwikkelaar een pc-versie van een game niet voldoende optimaliseert, dan zijn het vaak modders die het geheel alsnog speelbaar maken of gewoon verbeteren. De pc-versie van Watch_Dogs is niet meteen geoptimaliseerd voor pc en inmiddels is natuurlijk ook bekend dat de graphics niet zo mooi zijn als wat we tijdens de originele demo van E3 2012 te zien kregen. Een modder heeft nu evenwel ontdekt dat die grafische effecten van destijds nog steeds aanwezig zijn in de code van de game, en dus ook weer ingeschakeld kunnen worden.
Door enkele simpele aanpassingen in de code is het blijkbaar mogelijk om enkele extra effecten te activeren, zoals betere regen- en lichteffecten, evenals bloom en lens flare. Het resultaat is dat de game plots heel wat dichter in de buurt komt van wat we tijdens E3 2012 te zien kregen. Uiteraard hebben deze extra effecten wel een impact op je pc, die wat extra moet werken, maar de modder zorgt met zijn mod ook voor performantieverbeteringen, waardoor de game uiteindelijk misschien wel beter draait dan nu het geval is.
Voor meer info over de mod, die nog niet helemaal af is, kan je hier terecht. Inmiddels wordt natuurlijk de vraag gesteld waarom Ubisoft deze opties niet gewoon heeft geactiveerd voor de pc-versie van Watch_Dogs, als ze blijkbaar toch beschikbaar zijn.