Mortal Kombat X draait op aangepaste Unreal Engine 3 met 1080p, 60fps
Ed Boon van NetherRealm Studios heeft via Twitter onthuld dat voor Mortal Kombat X gebruik wordt gemaakt van een door de studio zelf stevig aangepaste versie van de Unreal Engine 3. Ook bevestigde hij dat de game kan genieten van 1080p en 60fps, al zei hij er niet specifiek bij voor welke platformen dit geldt.
Voorts vertelde Boon nog dat de kans klein is dat Drahmin, die werd geïntroduceerd Mortal Kombat: Deadly Alliance, zal terugkeren in Mortal Kombat X. Een verrassing is dat niet meteen, aangezien de Oni demon niet meteen goed ontvangen werd door fans en zelfs bij de ontwikkelaars niet echt populair was.
RT @DreamCorridor @noobde Are you guys using Unreal Engine 3 or 4? EB: Using our highly self-customized version of Unreal 3. 60fps 1080p!
— Ed Boon (@noobde) June 6, 2014
RT @The_MK_Freak @noobde You guys thought about adding Drahmin in the newest game? I would love 2C him again! EB: Kinda unlikely, sorry.
— Ed Boon (@noobde) June 5, 2014