CEO van Take-Two vindt Oculus Rift "asociale technologie"
Zowat iedereen in de gamesindustrie lijkt enthousiast te zijn over de Oculus Rift (en bij uitbreiding Project Morpheus van Sony). Applicaties worden ontwikkeld en de grote partijen lijken geïnteresseerd te kijken naar hoe de technologie zal evolueren. Toch is niet iedereen overtuigd van het product. Zo is Strauss Zelnick, de CEO van Take-Two, er niet van overtuigd dat het project per se bij het mainstream publiek zal geraken, al gaf hij wel al toe dat hij het zelf nog niet geprobeerd heeft.
"Blijkbaar is het iets geweldigs. Onze werknemers hebben het geprobeerd en zijn er dol op. Voor een core gamer kan het een geweldige ervaring zijn, iemand die graag in de wereld ondergedompeld wordt. Vele gamers, zoals mijn kinderen, spelen echter met vrienden naast hen en voor hen is deze technologie niet aantrekkelijk. [...] Het is een asociale technologie, maar we zullen het wel ondersteunen in de mate dat het past voor onze games."