Patch van Bungie voor Halo: Combat Evolved gelanceerd
Zoals aangekondigd zou Bungie een patch voorzien voor de pc-versie van Halo: Combat Evolved zodat de multiplayer kon gered worden na de sluiting van de GameSpy-servers. Die patch is nu gelanceerd en bevat meer dan alleen maar een oplossing voor de multiplayer. Zo heeft Bungie ook wat bugs opgelost en enkele kleine nieuwe features toegevoegd zodat de game beter speelbaar is op hardware van vandaag. Hieronder de volledige patch notes.
• Moved Gamespy services to use new non-Gamespy server
• Fixed a family of index-out-of-bounds bugs which had been exploited to crash clients
• Made banlist parsing not case-sensitive
• Removed halt on cache file verify error
• Removed some verbose debug logging of gamespy connections
• Fixed handling of video cards with >= 2GB of memory
• Enabled refractive Active Camo on Nvidia cards, which had previously used an alpha fade. (AMD cards already have this)
• Updated 2003-era upper bound on the video resolution picker. Use at your own risk; the game is untested at 4800x3600.
• Updated chatbox settings to work with newer resolutions
• Models node limit updated to 63
• Fixed reading sv_ban_penalty from init.txt
• Disabled executable_is_valid checksum from strings.dll
• Allowed network access in devmode
• Fixed parsing of custom map names containing a "."