Ubisoft bevestigt Watch Dogs-resoluties PS4 en Xbox One
Gisteren en eergisteren waren er wat twijfels over de resolutie van Watch Dogs op PS4, aangezien er eerst gesproken werd over 1080p en die stelling nadien werd ingetrokken. Sony had blijkbaar iets te snel bepaalde informatie op de site gezet en Ubisoft brengt nu dan ook duidelijkheid over de hele situatie.
"Het spel ziet er geweldig uit op beide consolegeneraties. Op de nieuwe systemen zal Watch Dogs 900p halen op PS4 en 792p op Xbox One, met 30 fps voor beide consoles", zegt Ubisoft in een blog. "Resolutie is een getal, net zoals framerate. Al die getallen zijn belangrijke elementen terwijl je een game maakt, maar je moet keuzes maken over de ervaring die je wil aanbieden. In ons geval is dynamiek alles. Verkennen en jezelf kunnen uitdrukken zijn alles. Je wil een stabiele framerate, maar je wil vooral dynamiek centraal hebben staan. Dat geldt ook voor resolutie. Mensen kijken naar corridor shooters en alles er geweldig uitziet in die gang en vergeten vervolgens dat als je die effecten zou toepassen op een open wereld met mensen en mogelijke ontploffingen en multiplayer, dat je die effecten moet toepassen op een heleboel dynamische elementen per frame. Dat wordt een aanzienlijke toename qua kost."
Men legt ook uit dat men tijdens het uitstel vooral bezig was om alle gameplay-elementen te verbeteren en het spel te polijsten qua ervaring en gameplay. "Dat was het belangrijkste en resolutie heeft daar niks mee te maken. Daarom kunnen we de resolutie wat terugschroeven om niet te moeten inboeten op de centrale ervaring die Watch Dogs biedt."