Microtransacties voor DriveClub
Tijdens een interview met IGN heeft director Paul Rustchynsky bevestigd dat DriveClub microtransacties zal bevatten, wat op zich wat vreemd is omdat ervan werd uitgegaan dat de game geen microtransacties zou bevatten. Dat leek diezelfde Rustchynsky vorige maand immers nog te bevestigen via Twitter, maar veel blijkt een kwestie van interpretatie te zijn.
Via Twitter zei Rustchynsky vorige maand dat DriveClub vrij zou zijn van "zulke" microtransacties, waarbij hij verwees naar de microtransacties van Trials Frontier. Achteraf bekeken betekent dit echter niet dat DriveClub helemaal geen microtransacties zou bevatten, hetgeen nu dus is gebleken.
Het zal mogelijk zijn om in DriveClub wagens gewoon te kopen met echt geld in plaats van dat je ze in-game ontgrendelt door het spel te spelen en vooruitgang te boeken. Volgens Evolution Studios zijn deze microtransacties echter niet meer dan een shortcut en is het in-game progressiesysteem erg gebalanceerd, dus spelers zouden zeker niet richting microtransacties geduwd worden. Dat zou ook de reden zijn waarom men spelers meteen een wagen laat kopen in plaats van bijvoorbeeld Fame, dat je dan opgebruikt en waar je dan telkens een nieuwe voorraad van moet kopen.
Of die in-game progressie werkelijk zo gebalanceerd is, weten we in oktober, wanneer DriveClub verschijnt voor PS4.