Meer details over verhaal en gameplay Call of Duty: Advanced Warfare
In de nieuwste editie van Game Informer zijn 12 pagina's terug te vinden over Call of Duty: Advanced Warfare. Zo komen we al wat meer te weten over het verhaal, de gameplay en meer.
Verhaal en setting
Call of Duty: Advanced Warfare speelt zich af in 2054 en draait rond een "globale 9/11" die verschillende grote steden over de hele wereld treft. Achter dit gebeuren zit een terroristische organisatie genaamd KVA. De speler kruipt in de huid van Private Mitchell (stem door Troy Baker), die de game begint als US Marine en later door Will Irons, de zoon van Jonathan Irons (stem door Kevin Spacey), de CEO van Atlas Corporation, om de PMC (Private Military Company) van zijn vader te vervoegen. Daar krijgt Mitchell een exosuit. Tijdens de gameplay zal Mitchell, die de enige protagonist is, niet praten, enkel gedurende cutscènes.
Exosuit en gameplay
Tijdens de campaign zal je na elke missie experience points krijgen die je kan gebruiken om je exosuit te upgraden. Het exosuit laat de speler toe om onzichtbaar te worden, muren te overbrugggen, snel te ontwijken, snel in cover te duiken, extra hoog te springen en eventjes in de lucht te zweven.
De functie van granaten kan je zelf bepalen. Je kan ze gebruiken om vijanden een hersenschudding te bezorgen, maar ook om vijanden te detecteren. In dat laatste geval zullen ze dan op je radar te zien zijn.
In de game zal een voertuig genaamd de Pitbull zitten. Dit voertuig is gebaseerd op de MRAP van het Amerikaanse leger. Het is niet bekend wanneer en hoe dit voertuig precies beschikbaar zal zijn tijdens de gameplay.
Overige details
• Nieuwe engine
• Co-op in een of andere vorm, maar voorlopig geen details hierover
• Soundtrack en sound door Harry Gregson-Williams (Metal Gear Solid) en Don Veca (ex-Visceral Games)