Project Morpheus populairder bij indie developers dan bij grote uitgevers
Project Morpheus is populairder bij indie developers dan bij de grote uitgevers, wist Shuhei Yoshida, baas van SCE Worldwide Studios, in een interview met Polygon te vertellen. "Ik ben enthousiast om te werken met indie ontwikkelaars, omdat we reeds gecommuniceerd hebben met third party uitgevers en de typische conversatie gaat dat men enthousiast is, maar dat men een goedkeuring moet krijgen van de business kant. Het is moeilijk voor grote uitgevers om zoiets goed te keuren wanneer niemand weet of er een markt voor is. Bij de indie ontwikkelaars is dit totaal anders. Zij gaan van 'ik vind het leuk en ik doe het.' Met die gedachte zijn veel indie titels ontwikkeld."
Voor Yoshida komt dit omdat indie ontwikkelaars andere ervaringen willen creëren, omdat men niet de middelen heeft om te strijden met de grote uitgevers. "Deze aanpak is perfect om voor VR te ontwikkelen, want dit hebben we nodig. We willen niet dat mensen denken over hoe ze een bepaalde titel kunnen omzetten naar VR. We willen dat mensen denken over welke unieke zaken kunnen gedaan worden met deze technologie."