"Trailer was geen goede referentie voor graphics Watch_Dogs"
Na de recentste trailer van Watch_Dogs, die ook de nieuwe releasedatum van het spel onthulde, was er heel wat te doen om de graphics van de game. De graphics die de trailer toonde leken namelijk minder goed dan wat we eerder van het spel te zien kregen, waardoor al snel de vraag werd gesteld of de vroegere beelden misschien toch niet zo representatief waren voor de uiteindelijke versie.
Veel opheldering kwam er vooralsnog niet langs de kant van Ubisoft. Woordvoerders en PR-mensen benadrukten vooral dat Watch_Dogs er wel degelijk heel erg goed uitziet, maar daarmee hebben we natuurlijk geen antwoorden op de vraag hoe het zit met de huidige graphics tegenover de graphics die we de afgelopen maanden te zien kregen. Via Twitter heeft ook Jonathan Morin, creative director van Watch_Dogs, zich uitgelaten over de kwestie.
Morin was al een tijdje vragen van fans aan het beantwoorden toen de vragen zich meer begonnen te richten op het grafische aspect van de game. Morin vertelde dan dat pc-versie er op very high settings "REALLY stunning" uitziet, wat op zich natuurlijk nog niet zoveel zegt. Vervolgens kwamen de vragen of de graphics al dan niet teruggeschroefd zijn geweest en sommigen smeekten zelfs om de graphics nog te verbeteren voor de launch.
Hierop reageerde Morin dat de recente trailer geen goede referentie is voor de graphics, al zei hij er niet bij waarom. Waren het "current-gen" beelden? Waren het beelden van een gedateerde versie van het spel? Waren het gewoon ongelukkig gekozen beelden die er door de montage wat slechter uitzagen? Zijn de graphics misschien inderdaad toch teruggeschroefd? Of heeft de game er in werkelijkheid nooit veel beter uitgezien en werd er dus eerder geknoeid met de beelden die we eerder te zien kregen? Of waren de oude beelden misschien wat overmoedige target renders? Morin liet in diezelfde tweet weten dat de (indrukwekkende) beelden van tijdens E3 2012 pc-beelden waren en dat de beelden van tijdens E3 2013 een "referentie" waren van de PS4-graphics.
Al bij al worden we dus niet veel wijzer. Creative director Morin stelt dat de recente trailer niet echt representatief is, maar geeft verder geen informatie meer waardoor we uiteindelijk niet weten welke versie(s) van het spel de trailer dan wel en niet vertegenwoordigt. Voorts zou het sowieso wat eigenaardig zijn als het beelden van de current-gen versie blijken te zijn, aangezien er voor trailers toch meestal wordt gekozen voor de best ogende versie van het spel.
@egor125ten @SwedishOTAKU PC on very high setting is REALLY stunning if you ask me. As for density it also very high of course.
— Jonathan Morin (@Design_Cave) March 10, 2014
@vytla102 Guys... Trailer wasn't a good GFX ref. E3 2012 was PC as we always said and E3 2013 is PS4 reference. Was always the case...
— Jonathan Morin (@Design_Cave) March 11, 2014