Kojima legt uit waarom Solid Snake zo heet
Hideo Kojima is al jaar en dag bezig met Metal Gear Solid en heeft een volledig universum opgebouwd met tal van gekende personages. Hij heeft ook heel doelbewust voor de namen van bepaalde personages gekozen en omdat een beetje achtergrond altijd wel leuk meegenomen is, heeft hij die nu ook uit de doeken gedaan.
"De reden dat ik voor Snake heb gekozen is omdat een slang het meest geschikte symbool is van een wezen dat zijn aanwezigheid verbergt en geruisloos rondsluipt. Ik heb geen specifieke slangennaam gekozen omdat de speler de protagonist is [en dus zelf de aanpak bepaalt]. De reden waarom ik Solid koos, was gewoon duidelijk te maken dat het het tegenovergestelde van zacht was."
Verder legt hij ook dat de tegenstander de 'slang' moest zijn die Snake kon overtreffen en daarom is hij met een kloon op de proppen gekomen en dat verklaart ook de keuze voor de term 'Liquid', als tegenstelling met Solid. De derde tegenstander zou in principe 'gas' kunnen zijn, maar Gas Snake zou een mens uit gas moeten zijn en dat klonk niet. Daarom heb ik delen gekozen uit de termen 'Solidus/Liquidus' en ben ik op Solidus gekomen, als de grens tussen Liquid en Solid." Zie zo, een lesje Metal Gear-geschiedenis uit de mond van Hideo Kojima.