China wil (voorlopig onbestaande) game-ads voor kinderen verbieden
China is altijd al bijzonder controlerend geweest op het vlak van wat haar bevolking wel of niet mag zien. Sommige wetten lijken daarbij wel heel verregaand te zijn, iets wat de Communistische Partij waarschijnlijk in de hand werkt, deels om zo haar eigen positie te kunnen handhaven. Nu is er een nieuw voorstel om de advertentiewetgeving aan te passen. Het gaat daarbij specifiek om wetgeving die tegen games gericht is.
Men wil namelijk verhinderen dat games advertenties kunnen richten naar kinderen. Zo zouden er geen advertenties mogen staan in handboeken, op schoolbussen, op uniformen of televisieprogramma's die naar kinderen gericht zijn (gaande van de basisschool tot en met het middelbaar (t.e.m. 18 jaar). Het grote punt hier is klaarblijkelijk dat er sowieso geen advertenties over games zijn die zich richten naar het schoolmateriaal of naar kinderen. Kinderen hebben wel zenders met kindergerichte programma's, maar die staan ook al onder dusdanige controle (of zijn eigendom van de staat) dat zulke advertenties er sowieso al niet doorkomen. Men lijkt dus vooral toekomstgericht te willen werken en enige mogelijkheid tot gamereclame te willen mijden.