EA weerlegt kritiek op Battlefield 4 en SimCity
SimCity en Battlefield 4 hadden niet meteen een vlekkeloze lancering en dat is voor heel wat gamers een doorn in het oog geweest. Onbegrip over hoe zo'n grote uitgever eigenlijk met deze games (en hun lancering) was omgegaan, kwam al snel naar boven. Toch weerlegt Rich Hilleman (de chief creative officer bij EA) de kritiek.
"Ik ga niet akkoord met de stelling [dat SimCity en Battlefield 4 slechte lanceringen hadden]. Battlefield 4 is een enorm succesvol product geweest, zowel op pc als op console en zowel qua verkoop als qua gameplay", zegt hij. Hij zegt dat er wel veel te doen was rond de game, maar "hoe meer klanten je hebt, hoe meer zaken je hoort. We hebben zaken verkeerd gedaan en dat weten we. We gaan die zaken ook oplossen en we gaan slim zijn over wat de klant in de toekomst wil."
"Ik ga niet akkoord met de stelling dat vele klanten het als slecht product bestempelen en dat ze het liever niet hadden gekocht. Ik denk ook niet dat vele consumenten zo denken. Daar is men nu niet over bezig. Volgens mij is de denkwijze nu dat klanten vinden dat EA en DICE "een game hebben gemaakt die we leuk vinden, maar een spel dat we nog leuker zouden vinden als bepaalde problemen er niet in zaten. Velen van deze problemen kunnen we oplossen, hebben we ook opgelost en zullen we ook doen in de toekomst." Hij is het trotste op het feit dat men nu weet welke problemen men in de toekomst moet vermijden.