Sniper Elite-maker verklaart 1080p moeilijkheden op Xbox One
Er is de afgelopen tijd al heel wat geschreven over de mogelijkheden van de PlayStation 4 en de Xbox One en daarbij wordt heel vaak gekeken naar de resolutie. De magische woorden '1080p' worden daarbij in de strijd geworpen en daar lijkt de Xbox One voorlopig wat moeite mee te hebben, toch meer dan de PS4. Rebellion, de mensen achter (het recent getoonde) Sniper Elite III, leggen uit waaraan dat kan liggen.
"Het was moeilijker om de maximale kracht uit de Xbox One te halen als je voor 1080p ging. De esRAM is makkelijk te gebruiken, maar een deel van het probleem is dat deze te klein is om 1080p eruit te krijgen binnen die omvang. Het is zo klein dat we niet alles in 1080p kunnen doen met zo'n kleine buffer van enorm snelle RAM. We moeten het in stukjes doen of met omwegen. [...] De Xbox One is meer multimediagericht, meer een 'hub', waardoor het wat complexer is. Je kan bepaalde zaken wel en niet doen omwille van deze multimediafocus. De PS4 heeft dat niet, want het is gewoon een gamesmachine en het is wat krachtiger". Microsoft heeft volgens Rebellion wel een nieuwe SDK klaar die veel sneller is en waardoor 1080p geen probleem meer zou mogen zijn op Xbox One.