Nintendo: "Volgend systeem zal Wii U-architectuur adequaat absorberen"
Nintendo heeft recent zijn R&D voor handhelds en consoles versmolten om zo in de toekomst een meer uniform ontwikkelplatform te ontwikkelen. De integratie van deze twee teams zullen er voor zorgen dat technische problemen beter opgelost kunnen worden. Zo neemt het porten van een Wii-game naar de 3DS nu ontzettend veel tijd in beslag, evenals het overbrengen van eventuele 3DS-games naar de Wii U. Door het overbrengen van software van platform naar platform te versimpelen , zou het probleem van een tekort aan games in de launchperiodes van nieuwe systemen opgelost kunnen worden, aldus Nintendo.
Het volgende systeem van Nintendo zit momenteel nog maar in een startfase, maar zal gebruik maken van hetgeen men heeft verwezenlijkt met de Wii U-architectuur. Dat wil niet zeggen dat het volgende systeem exact dezelfde architectuur als de Wii U zal bevatten, maar wel dat dat systeem de Wii U-architectuur adequaat zal kunnen absorberen. Op die manier zullen zowel consoles als handhelds van Nintendo als het ware 'broertjes' van elkaar worden met een gemeenschappelijk (ontwikkel)platform. Als voorbeeld hiervan haalt men het iOS- en Android-platform aan.