The Castle Doctrine beloont stelen van in-game geld met echt geld
Als indie developer moet je soms creatief uit de hoek komen opdat je game de aandacht zou trekken en dat is dan ook precies wat Jason Rohrer deed voor zijn game The Castle Doctrine. Het spel is genoemd naar de wet, die in sommige (Amerikaanse) staten geldt, die mensen toelaat om (dodelijk) geweld te gebruiken om hun eigendom te beschermen. Het is de bedoeling dat spelers gaan inbreken bij andere spelers om zaken als geld en kunstobjecten te stelen, terwijl spelers ook hun eigen huis moeten verdedigen door vallen te plaatsen.
Ter promotie van het spel, dat momenteel nog in een alpha fase zit, heeft Rohrer een wedstrijd gelanceerd met een prijzenpot van 3000 dollar. Die wordt morgen verdeeld onder alle spelers en op basis van de hoeveelheid geld die ze hebben kunnen stelen. Volgens Rohrer is 1 echte dollar gelijk aan 146 in-game dollar, dus dan weet je ongeveer wat je zou winnen. Er zijn overigens nog meer prijzen, zoals echte kunstwerkjes die gebaseerd zijn op wat je in-game kan terugvinden.
De volledige uitleg over de wedstrijd is te vinden op de officiële website, waar je ook meer info vindt over het spel zelf. Je kan het er ook al aanschaffen en binnenkort verschijnt het ook via Steam.