CEO Capcom wil elk jaar 100 nieuwe ontwikkelaars aannemen
Capcom CEO Kenzo Tsujimoto heeft tegenover investeerders plannen uit de doeken gedaan voor de komende jaren. Een deel van dat plan bestaat uit het jaarlijks aanwerven van minstens 100 extra ontwikkelaars en gedurende vijf jaar.
Tsujimoto wees eerst op het succes van Monster Hunter 4 in Japan, waarna hij ook toegaf dat andere segmenten van Capcom het minder goed doen. Vooral de mobiele afdeling is een zorgenkind. Een herstructurering dringt zich dus op. Zo zouden dit jaar de globale operaties van Capcom en de verkoopsactiviteiten worden samengevoegd, wat voor meer efficiëntie moet zorgen. Ook wil Capcom zijn marketing opschroeven zodat DLC en mobiele content meer succes krijgen.
Naast de organisatie en marketing is vervolgens ook de feitelijke ontwikkeling van content een punt waar Tsujimoto op wil inzetten. Capcom moet volgens Tsujimoto kijken naar wat consumenten willen en wat voor content succesvol is. Er moet optimaal gebruik gemaakt worden van wat Capcom te bieden heeft en het doel is om die content via verschillende producten aan zoveel mogelijk mensen aan te bieden. Dat vraagt echter het nodige werkvolk en daarom wil Tsujimoto elk jaar minstens 100 extra ontwikkelaars aanwerven zodat de ontwikkelingskracht van Capcom wordt uitgebreid en er op alle fronten kan ontwikkeld worden.