Moraal zorgde voor verwacht (slecht) resultaat Army of Two: Devil's Cartel
Er gebeurt wel vaker heel wat achter de schermen waar het grote publiek niets van weet of pas nadien iets over te horen krijgt. Zo blijkt dat de werksituatie bij Visceral Games Montreal allerminst positief was ten tijde van de ontwikkeling van Army of Two: The Devil's Cartel. Zo omschrijft de executive producer Julian Beak de hele situatie op LinkedIn.
Zo kwam hij pas in het laatste jaar van de ontwikkeling erbij en merkte hij de slechte moraal binnen de studio op. Naar eigen zeggen slaagde hij erin om deze negatieve tendens om te draaien en het vertrouwen weer op te krikken. Hij zegt dat eerlijkheid, volharding en toewijding in alle lagen van het bedrijf werd geïntroduceerd, maar dat het te laat was om de situatie nog recht te trekken. "Het voorspelbare resultaat was een ondermaatse productie", stelt hij. De vraag is natuurlijk in welke mate Beak overdrijft om zijn eigen prestaties extra te bewieroken, maar het lijkt duidelijk dat het bij de ontwikkeling van Army of Two: The Devil's Cartel niet meteen deftig verliep.