Crystal Dynamics: "Nieuwe Lara in Definitive Edition was unieke kans"
Lara Croft had al een aanzienlijke make-over gekregen voor de nieuwe Tomb Raider van dit jaar, maar met de Definitive Edition die volgend jaar naar PS4 en Xbox One komt, heeft men weer de kans gegrepen om haar weer wat aan te passen. "Omdat we de kans hadden om met next-gen technologie te werken, was het een unieke kans om Lara opnieuw te creëren. We willen altijd de grenzen verleggen en dat betekent dat we niet op onze lauweren zullen rusten", laat Crystal Dynamics weten.
Oorspronkelijk wou men gewoon extra polygonen aan het model toevoegen, maar uiteindelijk heeft men tal van nieuwe technieken doorgevoerd om haar nog wat op te frissen. "We hebben speciale elementen toegevoegd die dynamisch aanpassen wanneer ze door modder wandelt of bloed op haar krijgt of door de regen stapt. TressFX werd speciaal voor haar geschreven en aangepast om het op consoles te doen werken. We hebben ook een nieuw particlesysteem, nieuwe belichting en verbeterde schaduwen. Ook heb je meer verhalende elementen, zoals puin, meer plantengroei, meer detail op de muren." Ook voorwerpen hebben meer physics gekregen zodat ze realistischer door de wereld beïnvloed worden.