Stardock richt nieuw bedrijf op om ontslagen te voorkomen
Stardock, bekend van onder meer Galactic Civilizations, heeft een nieuw bedrijf, Stardock Staffing Company, opgericht om te voorkomen dat mensen moeten ontslagen worden wanneer het project waar ze aan werkten is afgerond. Dat is immers de gewone gang van zaken in de wonderlijke wereld der videogames: de ontwikkeling van een game is voltooid en dan volgen er afvloeiingen omdat teams geherorganiseerd worden op basis van de actuele noden van de studio. Dat is de uitleg toch die steeds wordt gegeven, maar op die manier spelen studio's vaak ook talent kwijt en moet men voor nieuwe projecten op zoek naar nieuwe mensen, wat dan weer tijd vraagt.
Stardock Staffing Company zou ervoor moeten zorgen dat werknmers na het aflopen van hun project nog bij Stardock kunnen blijven, door ze over te plaatsen naar een ander project dat elders wordt ontwikkeld. Stardock Staffing Company is dan een soort tussenschakel die ervoor zorgt dat de persoon in kwestie niet per se moet verhuizen, maar kan blijven werken waar hij altijd al werkte, maar dan aan een ander project.
Met deze actie treedt Stardock in de voetsporen van grote uitgevers als Activision en Ubisoft, die ook meerdere studio's inschakelen om aan eenzelfde game of franchise te werken. Op die manier worden alle werkkrachten optimaal benut en is er altijd wel iets te doen, waardoor mensen niet ontslagen moeten worden en het aanwezige talent behouden kan worden, terwijl er nog eens aan meer projecten sneller en tegelijk kan gewerkt worden. Klinkt als een win-win dus.