DICE: "Bad Company-humor maakte het te niche"
Battlefield 4 is dan misschien wel nog maar net verschenen, maar DICE heeft nog een andere gamereeks in het Battlefield-universum liggen, met name Bad Company. De vraag is natuurlijk of er nog een Bad Company 3 komt en DICE bekijkt de franchise ook even zelf, tijdens een interview. Lars Gustavsson, creative director, denkt dat de franchise het misschien moeilijker heeft om breed te scoren omdat de humor in de weg zit.
"Het is een gesprek over niche en de brede markt, denk ik. Als je je product meer in de niche zet, zal je meer blije fans krijgen, maar ook een kleiner publiek. Dat zal sommige mensen niks kunnen schelen, zij zullen het geweldig vinden. Bad Company en diens sequel brachten heel wat kritiek met zich mee. Zo vonden mensen het geen ernstige shooter, terwijl wij het leuk was. Het verhaal was geweldig, net zoals de personages. [...] Het is wel waar dat als je een game zou willen maken voor de grote massa, dat je dan neutraler moet zijn op het vlak van humor, omdat die heel persoonlijk is. Sommigen vinden het leuk, anderen niet." Hij denkt wel dat er een markt is voor alle soorten games, zoals er ook talrijke filmgenres zijn.