Ken Levine wil herspeelbaarheid in verhaalgedreven games
Ken Levine is vooral gekend van verhaalgedreven games zoals Bioshock Infinite. Het grootste probleem van die games is vaak dat het verhaal voor een tweede run eigenlijk al verbrod is. Net dat lijkt de drijfveer te zijn voor Ken om bij een volgende game nieuwe zaken te proberen. Specifiek wil hij games die herspeelbaar zijn, ondanks hun verhaalgedreven natuur.
"Verhaalgedreven zaken zijn niet echt herspeelbaar, tenzij voor bepaalde zaken om meer kennis op te doen. Ik ben al heel lang aan het nadenken over hoe het technisch gezien zou lukken om een verhaal meer herspeelbaarheid en dynamisme mee te geven. Voorlopig is het enkel nog maar een gedachteproces, maar ik heb wel wat interessante experimenten in mijn hoofd zitten. Het is geen verhaal, geen game, maar een verhalend stukje technologie dat misschien helemaal niks voorstelt, dus ik ga het ook niet groter maken dan het is. Daar ben ik nu over aan het denken. Het is immers frustrerend als je vijf jaar ergens aan werkt en mensen het een keer spelen en wegleggen."