Activision: "Geen zin om games in films te vervormen"
Eric Hirshberg, CEO van Activision Publishing, vindt dat de gamesindustrie een bevoorrechte positie heeft ten opzichte van andere media, doordat het de mogelijkheid heeft om op interactieve wijze gamers in een wereld te brengen en dat ze op deze manier meer betrokken geraken dan bij eender welk ander medium. Hij vindt het logisch dat daarbij gekozen wordt voor ervaringen die je in het dagdagelijkse leven niet kan krijgen, zoals dat van een rockster of een of ander toekomstbeeld.
Specifiek zaken uit andere media proberen implementeren in games, lijkt voor hem dan ook niet nodig, zoals bepaalde genres uit films of televisie. "Ik denk dat games dit van nature het beste doen en ik verwacht dus dat dat de basis zal blijven voor games in de toekomst. Ik weet niet of een romantische comedy past [binnen het gameverhaal]. Ik denk dat dat iets is dat films en televisie goed doen. Er is een bizar verlangen om games naar films om te vormen of om ze meer zoals films te laten zijn, maar ik deel die drang niet. Games zijn geweldig zoals ze zijn en ze doen andere zaken beter dan andere media."