"Zynga heeft het verknald," vindt Frank Gibeau van EA
Zynga stond aan de top toen Facebook zich meer en meer begon te ontwikkelen als platform voor social games, maar toen de markt begon te verschuiven naar mobiele games kon het bedrijf niet snel genoeg op de nieuwe trein springen. Dat is een analyse die vaak gemaakt wordt en ook een die wordt gedeeld door Frank Gibeau, topman bij EA. "Zynga heeft het verknald," vertelt Gibeau. "Ze zijn geen mobiele business. Wij zijn zes of zeven keer zo groot als hen wat mobile betreft. Zynga viel in een gat omdat ze compleet gefocust waren op één platform, Facebook."
Zynga is volgens Gibeau dus niet meteen een voorbeeld om te volgen. Disney dan weer wel. "Kijk naar Disney. Zij doen een uitmuntende job om intellectueel eigendom van wereldklasse te verkrijgen en dat dan - "uitbuiten" is waarschijnlijk het verkeerde woord - naar de markt te brengen over meerdere kanalen in een voor elk gepaste wijze. Dus je kan het in een theatrale versie op het grote scherm zien of als een tv-show of een webisode of een interactieve game. Wij doen hetzelfde met onze intellectuele eigendommen."