"Alles op Xbox 360- of PS3-niveau zetten voor Battlefield 4 is laf"
Als er een game uitkomt die grafisch indruk probeert te maken en het bovendien een multiplatform titel is, dan gebeurt het wel eens dat sommige platformen schijnbaar minder indrukwekkend zijn. Er wordt dan ook regelmatig geklaagd over hoe dat mogelijk is en dat alle platformen gelijkwaardig zouden moeten zijn. Patrick Bach, van DICE, is het daar niet mee eens.
"We hadden dat probleem ook bij Battlefield 3, een spel dat er geweldig uit zag op pc (en beter naarmate je pc beter was) en dat er ook geweldig uit zag op PS3 en Xbox 360, al zag het er niet zo goed uit als op pc. Daar bleven mensen over klagen. Je zou het moeten vergelijken met andere games op dat platform. Mensen gingen akkoord, maar vroegen dan toch waarom het er niet zo goed uit zag als op pc en of we niet gaven om consoles."
Hij vindt dan ook dat elk platform op zijn eigen waarde bekeken moet worden. "We zullen nog altijd vergelijkingsvideo's krijgen, waarbij we niet vergeleken zullen worden met games op hetzelfde platform. Je zou de laffe uitweg kunnen kiezen en de lat gewoon leggen op de prestaties van de Xbox 360 en PS3, zodat alle versies eruit zien zoals op alle andere platformen, maar zo zijn we niet. We willen ons best doen met de aanwezige hardware."