Nintendo legt uit waarom Zelda geen jaarlijkse franchise is
Het is voor fans vaak een hele poos wachten op nieuwe Zelda-games, vermits het vaak meerdere jaren duurt vooraleer een platform een Zelda-game voorgeschoteld krijgt. Eiji Aonuma, de man die aan het hoofd staat van het Zelda-team, heeft in een recent interview uitgelegd waarom het vaak heel wat jaren duurt vooraleer een dergelijk spel uit de geliefde reeks verschijnt op een Nintendo-console:
"Ik denk dat we voordien wel probeerden om Zelda-spellen sneller te laten verschijnen. Er wordt echter zo veel verwacht van Zelda-titels tegenwoordig, dat er een bepaald niveau van kwaliteit behaald moet worden. Daarom nemen we nu ook meer tijd. Ik denk niet dat de ontwikkeling op zich echt langer hoeft te duren. Om het juiste niveau van kwaliteit te behalen, is er echter een bepaalde hoeveelheid aan tijd nodig. Natuurlijk vertelt Nintendo mij dat ik deze spellen zo snel mogelijk moet maken. Het is ook niet zo dat we elk jaar een (Zelda-game) moeten uitbrengen. Op dit moment zijn we in staat om onszelf in tweeën te splitsen voor zowel handheld- als consolegames en hebben we dus twee teams. Ik denk dat we vrij efficiënt zijn wanneer het aankomt op het uitbrengen van games op een regelmatig interval."