Volgens Warner Bros. zijn mensen LEGO-games nog lang niet beu
De LEGO-games doen het goed en blijven het ook goed doen. Volgens Olivier Wolff, vice president of international games bij Warner Bros., is dat geen toeval. Hij wijst er namelijk op dat LEGO op zich al een enorm sterke basis heeft. De volwassenen van nu speelden er vroeger als kind al mee, waardoor LEGO over generaties heen populair is. Daarbij komt nog eens de humor van de games en het feit dat LEGO gemengd wordt met andere bekende franchises, binnenkort bijvoorbeeld met de helden van Marvel in LEGO Marvel Super Heroes. Een sterke formule dus, en volgens Wolff zijn mensen de games nog lang niet beu, integendeel.
"Wat interessant is, is dat we altijd bezorgd zijn over een mogelijk plafond [voor dat succes], en de realiteit is dat er absoluut geen moeheid is. Er is zelfs vraag naar andere ervaringen, en dat element van humor dat ik vermeldde, en ook de innovatie. Nu heb je Chima Online, wat een fantastische ervaring is, en dat concurreert echt niet met de consoleproducten maar brengt een ander soort ervaring en versterkt het engagement met de franchise."
Voorlopig ziet het er dus niet naar uit dat de LEGO-games snel zullen minderen, maar de vraag is natuurlijk of dat wel moet, als men de kwaliteit hoog kan houden.