Activision vindt zichzelf wel risiconemend bedrijf
Als de naam Activision valt, denken vele gamers al meteen aan de Call of Duty-franchise en misschien ook wel aan de Guitar Hero-franchise die behoorlijk veel games kreeg en uiteindelijk onder de zoden werd gestopt. De reputatie van het bedrijf zal bij veel gamers niet meteen bij "baanbrekend" of "innovatief" liggen, iets wat Activision zichzelf wel toedicht.
Eric Hirshberg, een van de belangrijke pionnen bij Activision, vindt namelijk dat het bedrijf bijzonder gefocust is en dat het verkiest om een paar zaken te doen en die 'uitzonderlijk goed' te doen. "Toch denk ik dat mensen dat soms bekijken alsof we geen risico's durven nemen en toch nemen wij soms de grootste risico's van iedereen wat nieuwe genres, nieuwe zakenmodellen en nieuwe franchises. Dat we slechts af en toe doen, betekent niet dat er niet veel risico's en moeilijkheden in elk nieuwe poging zitten. [...] Skylanders is een franchise die anderhalf jaar geleden nog niet bestond. Mensen vergeten dat al omdat het zo succesvol is geweest. Het is niet enkel een nieuwe franchise, maar een totaal nieuwe spelwijze, eentje die zichzelf nog moest bewijzen."
Verder verwijst hij ook naar de investeringen in Destiny, wederom een nieuw type game volgens Hirshberg. Toch vindt hij het geweldig om ook de indie ontwikkelaars hun gang te zien gaan en op hun eigen manier vernieuwing bij te brengen. "Ik waardeer het echt dat de consolebouwers hun instrumenten aan de indie's geven, zodat die makkelijker kunnen uitgeven en hun ideeën kunnen verspreiden."