Dead Rising 3-producer: "Framerate wordt nog opgepoetst"
Dead Rising 3 wil bijzonder veel zombies op het scherm toveren, maar dat lijkt voorlopig enigszins ten koste te gaan van de framerate. Op E3 en Gamescom konden we zelf zien dat vele zombies, zeker gekoppeld met explosies, voor dalende framerates zorgden. Toch vindt men bij Capcom de kritiek enigszins onterecht. "We zijn het nog aan het optimaliseren", klinkt het.
"Optimalisatie is de laatste stap. Als je alles hebt gebouwd, van de wereld tot de missies, begin je te optimaliseren. Dan duw je de framerate omhoog", meldt men. Daarbij verwijst men naar de verbeteringen in de build van de Tokyo Game Show, zeker ten opzichte van die van Gamescom. "Die build [van TGS] is al ettelijke weken oud en er zijn nu mensen bezig bij Capcom Vancouver om tot een stuk in de nacht aan het probleem te werken. We werken ook op nieuwe hardware, met een nieuwe SDK en we zijn een lanceertitel. Veel mensen begrijpen de balans hiervan niet", zegt Mike Jones.