Nintendo: 'Persoonlijke missie om digitaal aanbod bekend te maken'
Nintendo heeft het niet altijd even gemakkelijk om het publiek te overtuigen van haar nieuwe producten. Er zijn nog altijd mensen die denken dat de Wii U een uitbreiding is van de Wii, net zoals de 3DS (en de 2DS) ongetwijfeld ook voor sommige mensen behoorlijk verwarrend zijn. Ondertussen is Nintendo ook op het digitale wereldje gesprongen en is men daar dus ook games beginnen verkopen.
Dan Adelman, hoofd van business development bij Nintendo of America, wil nu ervoor gaan zorgen dat mensen beseffen dat er ook online iets te vinden is van Nintendo. "Dat is mijn persoonlijke missie tegenwoordig. Als je iemand van buiten de gamesindustrie aanspreekt, dan zijn er weinig die weten dat deze games bestaan. [...] Op dit moment is het een nichepubliek dat alles volgt. Ik ben er persoonlijk van overtuigd dat als je mensen deze games kan laten spelen, ze overdonderd zullen zijn. Ze zullen verrast zijn hoe goed deze games zijn en niet beseffen dat je ze voor een lager bedrag kan halen."