Battlefield 4-weetjes op een rij
De afgelopen week zijn er enkele weetjes omtrent Battlefield 4 opgedoken die onder onze radar waren geglipt. We willen deze jullie niet onthouden, dus overlopen we ze even.
Geen revive na mesaanval
Je kan mensen die werden gedood door een mes niet terug tot leven brengen. In Battlefield 3 kon je dit zonder problemen doen, maar dat is in Battlefield 4 voorbij. Veel spelers willen dit ook bij een headshot, maar dit voert ontwikkelaar DICE (voorlopig?) nog niet in. In Battlefield 4 heb je nu de mogelijkheid om in een fractie van een seconde een mesaanval te counteren om toch te overleven.
De M82 .50 cal en Rangefinder
Battlefield 4 bezit het zwaarste sluipschuttersgeweer, namelijk de M82 .50 caliber. Het geweer is een 'Battle Pickup'-wapen wat wil zeggen dat je het enkel vindt op bepaalde plekken van de map en het niet als een standaardwapen kan gekozen worden. Met de M82 kan je iemand makkelijk doden met een schot in de borst.
Een nieuw accessoire voor de sluipschuttersgeweren is trouwens de Rangefinder die op het wapen kan komen te zitten. De Rangefinder geeft je een schatting van de afstand, zodat je het wapen beter kan beheersen.
Nooit de perfecte netcode
In een interview wist Patrick Bach te vertellen dat je nooit de 'perfecte' netcode kan krijgen in Battlefield 4. Het wordt door tal van zaken beïnvloed, waaronder de destructie, hoeveelheid spelers, projectielen, voertuigen en meer en dit in real time. Er kan altijd iets fouts lopen, maar hij wist eraan toe te voegen dat men de netcode aan het verbeteren is door onder meer prioriteiten toe te wijzen. We zouden alvast het verschil moeten merken tussen Battlefield 3 en de nieuwe.