Enkele details omtrent de voertuigen in Battlefield 4
Ontwikkelaar DICE heeft wat nieuwe informatie vrijgegeven over de voertuigen in Battlefield 4. We weten al dat we in Battlefield 4 een testgebied terugvinden waar we met de voertuigen kunnen leren spelen, maar natuurlijk is er nog meer.
Echte zeeslagen
In Battlefield 4 krijgen we eindelijke echte zeeslagen. We moeten niet meer beroep doen op de kleine rubberen bootjes met een machinegeweer om te vechten op zee, maar we krijgen echte aanvalsboten. De aanvalsboten zijn het meest veelzijdige voertuig in het spel, aangezien je ze kan gebruiken tegen infanterie, land en luchtvoertuigen. Ontwikkelaar DICE noemt ze de 'Tanks on water'. We krijgen ook nog Jet ski's en de bekende RHIB-transportboten.
Meer personalisering voor voertuigen
Ieder voertuig zal meer mogelijkheden krijgen tot personalisering. Ten eerste kunnen spelers eigen stickers op hun voertuig plaatsen. Ten tweede krijgen ze ook meer vrij te spelen wapens. Zo krijg je bij de mobiele AA (LAV-AD en de Tunguska) twee verschillende AA-raketten waar de ene dient voor een korte afstand tegen helikopters en de andere voor een lange afstand, dus tegen vliegtuigen. Tanks en andere voertuigen krijgen ook een extra personaliseringsslot. Het eerste slot dient voor je hoofdwapen, het tweede voor Optics en het derde voor Countermeasures. Zo moet je als speler geen keuze meer maken tussen de Optics of Countermeasures.
Geen 'Disabled vehicles' meer
In Battlefield 3 kreeg je disabled voertuigen na een aantal hits, waardoor ze immobiel werden en dus waardeloos als er geen Engineer in de buurt was. Dit wordt nu vervangen door een nieuwe feature, genaamd 'Critical Hit'. Wanneer een voertuig een directe en stevige hit pakt, wordt dit als een 'Critical hit' genomen. De Critical hit zal dan een paar seconden je voertuig immobiel maken en zal afhangen van waar je voertuig geraakt werd.
Twee types van vliegtuigen
Battlefield 4 zal twee categorieën hebben voor de vliegtuigen. Je hebt de standaard aanvalsvliegtuigen die zich richten op grondgevechten en de Stealth vliegtuigen die zich richten op de luchtgevechten. Beide types van vliegtuigen hebben hun eigen vrij te spelen zaken om in hun rol bij te staan. Hierdoor probeert men het geval van Battlefield 3 te counteren waar het vliegtuig een manusje-van-alles was en dus veel te sterk.