Deep Silver: "Zware taak om omvang van Saints Row IV te duiden"
Saints Row IV is ondertussen al eventjes uit en biedt spelers de mogelijkheid om met superkrachten aan de slag te gaan in Steelport. Toch zal er bij heel wat gamers twijfel zijn ontstaan over de titel omdat het eerst ging om een uitbreiding van Saints Row The Third die uiteindelijk werd omgetoverd tot volwaardige game. Niet iedereen zal het dus als sequel zien en sommigen zullen het zelfs als schaamteloze zet hebben gezien om extra geld binnen te krijgen.
Deep Silver nam Saints Row IV uiteindelijk over van het failliete THQ en stond voor de taak om iedereen duidelijk te maken dat het om een volwaardige game ging en niet om een DLC of uitbreiding van de vorige game. "Er zit eigenlijk meer content in Saints Row IV dan in eender welke eerdere Saints Row-game. Als je echter een uitbreiding aankondigt en dan de moeilijke communicatie (van THQ) aangaat om te verklaren dat het een volwaardige game wordt, dan moet je opboksen tegen wat eerder gezegd is en moet je die visie bij het publiek omvormen. [...] Dat moet je bewijzen en kan je niet zomaar oplossen op een dagje. Het vergt tijd om mensen te overtuigen van de omvang van het spel. We moeten dus de juiste focus leggen om de omvang duidelijk te maken, waarbij we op beurzen het volledige spel hebben opengegooid om te tonen hoeveel content er was. We toonden alles wat nieuw was, zoals de superkrachten, om te tonen hoe anders het spel was", zegt Aubrey Norris van Deep Silver.