Hi-Rez legt situatie van Tribes Ascend en Smite uit
Hi-Rez is de maker van Global Agenda, Tribes Ascend en binnenkort ook Smite, een MOBA. Het bedrijf heeft met de twee vorige games niet meteen veel geld verdiend, zo blijkt, en het wil ook ettelijke misverstanden de wereld uit helpen om te vermijden dat mensen iets verkeerds denken over het bedrijf.
"Sommige spelers zullen naar het verleden kijken en verkeerde conclusies trekken", zegt de CEO van het bedrijf en daarom wil hij ettelijke zaken uitklaren. Zo duidt hij aan dat Global Agenda heel wat geld heeft verloren, al heeft men er nog wat kunnen uitpuren op vlak van technologie voor volgende games, al bleef het aantal spelers steevast achteruit gaan. Bij Tribes Ascend verliep het gelijkaardig. Men kreeg goede reviewscores, maar de resultaten volgden niet.
Dat spel was "break-even, als we het positief bekijken". Men liet ook al vrij snel weten dat er geen grote updates meer zouden komen, terwijl community-gedreven extra's quasi onmogelijk waren omwille van de structuur van het spel. Toch wil men vermijden dat mensen denken dat het gebruikt werd om Smite financieel te dragen. Dat spel blijft, ondanks dat het in bèta zit, groeien qua publiek en is al winstgevend. Bovendien zijn er heel wat uitgevers geïnteresseerd in het spel en heeft men met Tencent al een grote partner beet.