Bethesda wil "Pixar van gaming" zijn
Bethesda is bijzonder voorzichtig met welke titels het uitbrengt en wil zich ook nog op 1 genre vastpinnen en daarvoor trekt het de vergelijking met Pixar, de gekende animatiefilm-maker. "We willen niet door één genre gespecifieerd worden. Elder Scrolls is ons kroonjuweel en zal het waarschijnlijk altijd zijn, maar dat betekent niet dat we niet kunnen evolueren en groeien in andere genres. We zijn trots dat we singleplayer-games maken, terwijl velen dat niet doen", laat Pete Hines weten.
"We willen gekend zijn voor een voortdurende innovatie, dat we focussen op een paar belangrijke franchises die heel goed gemaakt zijn, van hoge kwaliteit. [...] Elk spel moet iets gemeenschappelijk hebben met de andere games, namelijk een gemeenschappelijk kwaliteitsniveau, datgene waardoor je zegt 'dat is een Bethesda-game'." Daarbij wordt gewezen naar Pixar. "Dat bedrijf heeft ook Finding Nemo en Wall-E gemaakt, twee films die niet echt gelijkaardig zijn, maar waar je wel duidelijk van kan zien dat het Pixar-kwaliteit is. [...] Er is niks mis met de Pixar van de gamesindustrie te willen zijn."