EverQuest Next "eerst goed op pc krijgen, dan andere platformen overwegen"
EverQuest Next werd dit weekend aangekondigd, ziet er behoorlijk kleurrijk uit en wil de lat weer een pakje hoger leggen. Zo zal je verschillende niveaus in de spelwereld krijgen en kan je ook zelf mee werelden creëren, een beetje zoals Minecraft. Ook de wereld zal reageren en aanpassen op basis van wat de spelers doen. Vijanden verhuizen hun basis of steden kunnen aangevallen worden als er bepaalde handelingen gebeuren.
Met het free-to-play karakter van het spel en het feit dat een Sony-titel is en Sony zelf ook nog een PS4 uitbrengt, lijkt het vanzelfsprekend te zijn dat men naar PS4 komt, maar dat is niet de prioriteit. "We moeten eerst zeker zijn dat het spel geweldig wordt op pc, voor we iets anders doen. We gaan alle vragen en designzaken afwerken, zodat het echt een goede game wordt. Daarna zullen we andere platformen overwegen", zegt Dave Georgeson.
In elk geval is het spel goed te spelen met controller, iets wat naar verluidt puur toevallig tot stand kwam. "We wilden het aantal hotkeys beperken, zodat je één hotbar kon gebruiken, waardoor het per ongeluk ook goed werkt met controllers. Dat zal iets leuks zijn als en wanneer we een PS4-versie zouden maken. Dat het ook werkt met een controller, is gewoon meegenomen."