Bescheiden winst voor Ouya-games
Hoe de Ouya zelf presteert, is voorlopig nog niet echt bekend, maar enkele ontwikkelaars hebben wel al laten weten hoe hun games het doen op de Android-console van net geen 100 euro. TowerFall, dat aanvankelijk een Ouya-exclusive was maar inmiddels ook op weg is naar pc, zou al 2000 keer over de virtuele toonbank zijn gegaan voor 15 dollar, waardoor de game al 30.000 dollar zou hebben opgebracht.
Nimble Quest dan weer werd al vaker gedownload, meer dan 6.500 keer, maar dat betreft de gratis versie. De betalende versie werd in de eerste week 122 keer verkocht, goed voor 427 dollar winst. Red van Knife Media was break-even na twee en een halve week en schommelt momenteel rond een verkoop van 400 exemplaren, waardoor de game "redelijk winstgevend" is.
Over de interpretatie van de cijfers kan gediscussieerd worden. Wat voor de ene goed genoeg is, is voor de andere misschien teleurstellend. Een van de ontwikkelaars zei dat de Ouya vermoedelijk niet zo winstgevend zal zijn als andere platformen, maar dat het desondanks de moeite loont en dat het erg makkelijk is om je game in de store te krijgen. Hoe dan ook is de Ouya nog maar enkele weken beschikbaar, dus voor een conclusie is het nog te vroeg. Verwacht wordt dat tegen het einde van het jaar een beter beeld gevormd kan worden.