Kinect 2.0 bijna even duur als console zelf
Een anonieme Xbox One-ontwikkelaar heeft de community de kans gegeven om hem vragen te stellen. Hij heeft vervolgens geprobeerd om zoveel mogelijk vragen te beantwoorden, al bleef hij weg van vragen die zijn naam en positie zouden kunnen verraden. Zo laat hij weten dat hij verrast was dat men zo snel terugkwam op de DRM-maatregelen en dat men te weinig tijd had besteed aan de voordelen ervan. Hij verwijst daarbij naar de petitie van mensen die de features toch willen.
Verder legt hij uit dat Kinect daadwerkelijk voor behoorlijk veel zaken gebruikt wordt en dat men wilde "garanderen dat geïmplementeerde Kinect-features toegankelijk waren voor iedereen met een Xbox". Bovendien liet hij verstaan dat de sensor op zich quasi even veel kost qua productiekost als de console op zich. Dat verklaart enigszins waarom de console 499 euro zal kosten. De Snap feature zou niet bij alles werken. Zo zou je games niet kunnen 'snappen', maar specifieke applicaties wel. Op die manier kan je snel wisselen tussen bepaalde zaken, maar dat zal dus niet bij alles werken.
De Game Sharing-mogelijkheid, waarbij je met tien mensen games kan delen. Het zou wel degelijk om full games gaan en het was bedoeld als maatregel om "te vermijden dat je echt iemand een schijfje moest geven om het te kunnen delen". De vraag is nu of men dit nadien nog zal toevoegen aan de Xbox One, al zullen Gamescom en de Tokyo Game Show misschien nog extra informatie opleveren.