Double Fine splitst Broken Age in twee door gebrek aan geld
Vorig jaar haalde Double Fine via Kickstarter meer dan 3 miljoen dollar op voor Double Fine Adventure, een game die inmiddels bekend staat als Broken Age. Het aanvankelijk vereiste bedrag voor de ontwikkeling was 400.000 dollar, dus met die 3 miljoen leek de ontwikkelaar in een goede positie te zitten. Nu blijkt echter dat er nog meer geld nodig is, naar eigen zeggen omdat Tim Shafer "te veel game" heeft ontworpen.
Shafer en zijn team hebben verschillende scenario's overlopen. Zo zou men er een externe partij bij kunnen halen, maar dat zou tegen de geest van de Kickstarter ingaan. Ook opnieuw naar Kickstarter trekken leek niet echt een goed idee. UIteindelijk werd daarom beslist om de game in twee te splitsen, en het eerste deel begin 2014 tegen betaling beschikbaar te maken via Steam Early Access. Met dat geld wordt dan de rest van de game gemaakt, en dat tweede deel zou dan in april of mei 2014 beschikbaar komen als een gratis update (voor wie de Early Access kocht) waardoor het spel compleet is.