Nintendo verdedigt snelle Mario-releases
Mario is de allergrootste mascotte in de gameswereld en dus is het niet absurd dat Nintendo het ventje regelmatig inzet om games bekender te maken. Toch vinden sommigen dat hij net iets te vaak langskomt tegenwoordig, iets wat Nintendo tegenspreekt. "We vinden dat we het juiste aantal Mario-games uitbrengen, op basis van wat de fans vragen en op basis van wat onze ontwikkelaars creatief voor ogen hebben", zegt Charlie Scibetta van Nintendo of America.
"Zolang er gameplayvernieuwing is en er nieuwe features zijn, dan is het volgens ons de juiste beslissing om er geliefde personages en franchises aan te koppelen. Super Mario 3D World heeft volgens mij bijvoorbeeld iets heel cools in de transparante 'warp points'. Vroeger verscheen je gewoon aan de andere kant [en nu kan je in de buizen nog van richting wisselen]. Als we Mario er niet hadden opgeplakt, had het gewoon als een nieuwe franchise geleken. Die nieuwe gameplaymogelijkheden is wat de mensen betrokken houdt en wat Mario fris houdt. Je zou alle games nieuwe franchises kunnen noemen, in die zin dat het nieuwe gameplayervaringen zijn. Ze zijn gewoon toevallig aan franchises gekoppeld die mensen kennen."