Molyneux uit kritiek op aanpak van Microsoft
Peter Molyneux is nooit verlegen om zijn mening te uiten. Zo gaf hij ook zijn mening over de prestaties van Sony en Microsoft op E3, maar veel positieve woorden heeft hij er niet voor over. Hij vindt namelijk dat Microsoft en Sony te veel als twee kemphanen met elkaar vechten en dat ze de hele tijd op elkaar reageren. "Ik denk dat Sony zijn strategie heeft veranderd omwille van wat Microsoft deed en dat Microsoft zijn strategie heeft veranderd omwille van wat Sony deed," zegt Molyneux. "Ik, als consument, geef daar niet om. Waar ik wel echt om geef zijn de games, of de launch titels iets zijn waar in 500 dollar voor wil investeren, of 400 dollar voor Sony."
Voor Microsoft op zich is Molyneux nog een stuk kritischer. Hij vond de aanpak van zijn voormalige werkgever erg onprofessioneel. "Er was een boodschap van de ene Phil en dan een andere boodschap van een andere Phil, en het leek wel of ze maar wat uit de losse pols schudden. Always online is simpel voor mij. Toon mij, als consument, gewoon waarom ik altijd online zou moeten zijn en ik ben er blij mee. Momenteel echter betekent het gewoon de authenticatie van games. Dat wil ik niet. Maar als er een manier is om een groot voordeel te bieden voor de consument, en als de boodschap super duidelijk gemaakt zou worden ..."
Molyneux wijst er dus op dat de game-industrie moet leren om duidelijk te communiceren, maar dat dat tijdens een groot evenement als E3 soms moeilijk is omdat het dan vaak meer om de show draait.